Για να μην πούμε το νερό, νεράκι:     Λόγω της μείωσης των αποθεμάτων νερού στους ταμιευτήρες, ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων εφιστά την προσοχή όλων, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή και απρόσκοπτη υδροδότηση του συνόλου των υδροδοτούμενων περιοχών. Η ευαισθητοποίηση και συμμετοχή όλων στην προσπάθεια ορθολογικής χρήσης είναι επιτακτική ανάγκη, ώστε να αποτραπεί ο κίνδυνος εξάντλησης των αποθεμάτων. Για το λόγο αυτό, οφείλουμε να είμαστε όλοι ιδιαίτερα προσεχτικοί, καθώς η υπερκατανάλωση, η αλόγιστη χρήση νερού και η άσκοπη κατανάλωσή του πιθανόν να μας οδηγήσει σε δυσάρεστες καταστάσεις. Ο Αντιδήμαρχος Τοτόμης Πρωτονοτάριος
Τελευταίες δημοσιεύσεις:

Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011

Παιδιά με μυαλό που ξυρίζει χωρίς αφρό...!


  Ένα τμήμα αρρένων της Α΄ τάξης ενός κολεγίου της Γιαμαγκάτα, στην Ιαπωνία, είχε 21 μαθητές πανέξυπνους, ηλικίας 14-15 ετών, εκ των οποίων ο ένας ήταν κουφός, ένας τυφλός και ένας  μουγγός.  
Ο καθηγητής των μαθηματικών, προκειμένου να τους εξετάσει προφορικά, τους εξήγησε  τη διαδικασία της εξέτασης, και τους άφησε ένα τριήμερο για προετοιμασία.
Τους είπε:  οι βοηθοί μου θα σας ζητήσουν να τοποθετηθείτε όλοι σε μια σειρά, ο ένας ακριβώς πίσω από τον άλλον και θα σας
βάλουν στην πλάτη μία αυτοκόλλητη ετικέτα.
Στην ετικέτα αυτή,  θα αναγράφεται το Α ή το Ι
Θα ερωτηθεί ο καθένας σας με τη σειρά, αρχίζοντας από τον τελευταίο στην ουρά, «ποιο γράμμα έχεις στην πλάτη σου» και η απάντηση θα είναι «άλφα» ή «γιώτα» και όποιος απαντά σωστά, θα προάγεται. Αν κάποιος μαθητής δε μπορεί να προφέρει αυτές τις λέξεις, μπορεί να πει όπως διαβάζεται το Α ή το Ι. Απαγορεύεται να πείτε οτιδήποτε άλλο, να χρωματίσετε τη φωνή σας ή να μετακινηθείτε, δηλαδή να κάνετε οποιουδήποτε είδους σύνθημα.
Αν απαντήσετε σωστά οι 20, τότε θα προαχθεί και ο ένας που δεν απάντησε σωστά και τους έδωσε γραπτά περιορισμούς και διευκρινίσεις.
Οι μαθητές συσκέφθηκαν και  ξανασυσκέφθηκαν...
Στην αρχή προέκυψε ένα πρόβλημα με το μουγγό παιδάκι που δυσκολευόταν να διαβάσει το Ι,  αλλά τελικά βρέθηκε λύση.
   Μετά από αρκετή και κατάλληλη προετοιμασία, έφθασε η ώρα της εξέτασης.

Περιορισμοί και διευκρινίσεις:
  1. Οι μαθητές θα τοποθετηθούν στη σειρά με τρόπο ώστε ο καθένας θα βλέπει μόνο την ετικέτα του μπροστινού του.
  2. Η διάρκεια του χρόνου που μπορεί να απαντήσει ο μαθητής, είναι 1min και υπάρχει  χρονομετρητής σε εμφανές σημείο, ο οποίος μετά το 30ο sec  προειδοποιεί ηχητικά για το τέλος της διάρκειας. Με τηλεκοντρόλ που χειρίζεται  ο εξεταστής, μετά από κάθε απάντηση ο  χρονομετρητής  παύει αμέσως και ένας βομβητής ειδοποιεί για τη σωστή ή λάθος απάντηση με διαφορετικό ήχο κάθε φορά. (Είδατε συστήματα που έχουν οι Ιάπωνες;)  
  1. Ο εξεταστής απευθύνεται ερωτώντας τον κουφό μαθητή, με νεύμα-νοηματικά.
Τα παιδιά πήγαν στην εξέταση   γνωρίζοντας εκ των προτέρων το ποσοστό επιτυχίας τους.   
Μήπως εσείς μπορείτε να μαντέψετε το ποσοστό επιτυχίας τους και γιατί;

Η λύση του προηγούμενου κουίζ:
Συμβολίζουμε με (Β) τη βότκα και με (Τ) το τζιν.
Έστω χ cm3 (ml) το περιεχόμενο της (Β) στο πρώτο 1, άρα χ ml (Τ) το ποτήρι 2.
Έστω ψ ml η χωρητικότητα του κουταλακιού.
1η  κίνηση παίρνουμε από το ποτήρι 1 και ρίχνουμε στο 2.
1: χ ml(B) – ψ ml(Β)  και 2: χ ml(Τ) + ψ ml(Β)
2η κίνηση: παίρνουμε από το 2 , που είναι μείγμα, ψ ml και ρίχνουμε στο 1.
Δηλαδή παίρνουμε  από τα (χ+ψ) ml του μείγματος  τα ψ ml, δηλαδή το κλάσμα  ψ/χ+ψ, δηλαδή τα (ψ/χ+ψ).χ ml(T) + (ψ/χ+ψ).ψ ml(B) και τα ρίχνουμε στο 1 και θα έχουμε:
1 ποτήρι: χ ml(B) –ψml(B)+(ψ/χ+ψ).χ ml(Τ) +(ψ/χ+ψ).ψ ml(B)= (x-

ψ+ψ2/χ+ψ) ml(B) +(χψ/χ+ψ) ml(Τ) =[(χ2+χψ-ψχ-ψ2+ψ2)/χ+ψ] ml(B)+(χψ/χ+ψ) ml(T)=(χ2/χ+ψ) ml(Β)+(χψ/χ+ψ) ml(Τ)
2 ποτήρι: χ ml(T)+ψ ml(B)-(ψ/χ+ψ).χ ml(T)-(ψ/χ+ψ).ψ ml(B)=
(χ-ψχ/χ+ψ) ml(T)+(ψ-ψ2/χ+ψ) ml(B)=[(χ2+χψ-ψχ)/χ+ψ]ml(T) +[(ψχ+ψ2-ψ2)/χ+ψ] ml(B)=(χ2/χ+ψ) ml(T)+(χψ/χ+ψ) ml(B)

Ακριβώς ίδια περιεκτικότητα






3 σχόλια :

Ανώνυμος είπε...

De grafete ta apotelesmata apo to proigoumeno kouiz. yphrxe nikitis;

Ανώνυμος είπε...

Ρε φίλε δε ξέρεις να διαβάζεις;
Σου έχει με πράσινο χρώμα τη ποσότητα του τζιν στη βοτκ και την ποσότητα της βότκας στο τζιν και σου λέει ακριβώς το ίδιο έχουνε

Ανώνυμος είπε...

ΜΑΛΛΟΝ ΕΣΥ 8:11 ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ. ΡΩΤΑΕΙ ΑΝ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΒΡΗΚΕ ΤΗ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΚΟΥΙΖ. ΔΕ ΡΩΤΑΕΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ.